Logo Jebdeker

Analisis Faktor -Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Konsumen Abuteke Barbershop Di Kota Pacitan

Authors

  • Fajar Nur Budy Yahya

    Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Atma Bhakti, Surakarta
  • Rini Handayani

    a:1:{s:5:"en_US";s:16:"STIE Atma Bhakti";}
  • Hidup Marsudi

    Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Atma Bhakti, Surakarta

DOI:

https://doi.org/10.56456/jebdeker.v4i1.180

Keywords:

kualitas pelayanan, promosi, fasilitas, harga, kepuasan konsumen

Abstract

The purpose of this study is to investigate the impact of service quality, facilities, promotions, and prices on customer satisfaction at Abuteke Barbershop in Pacitan, which is located at Jalan. Hos cokroaminoto No. 10 Pacitan. This type of research is explanatory research and uses data collection techniques through the distribution of questionnaires and interviews from October 2022 to November 2022, using a sample of 100 respondents. While the data analysis method used includes descriptive statistical tests, research instrument tests consisting of validity tests, reliability tests, classical assumption tests, and multiple linear regression tests The results of this study show that using the t test, the four variables of service quality, facilities, promotions, and prices have a positive effect on consumer satisfaction, whereas using the F test, the four variables affect customer satisfaction simultaneously. The adjusted R squared figure is 0.614, or 61.4%. Based on the results of this study, variable service quality has an effect on customer satisfaction; promotion has an effect on customer satisfaction; facilities have an effect on customer satisfaction; and prices have an effect on consumer satisfaction

References

Adawia, P. R., Azizah, A., Endriastuty, Y., & Sugandhi, S. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Konsumen Kereta Api Commuter Line (Studi Kasus Commuter Line Arah Cikarang Ke Jakarta Kota). Sebatik, 24(1), 87–95. https://doi.org/10.46984/sebatik.v24i1.869
Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. EKOMABIS: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. https://doi.org/10.37366/ekomabis.v1i01.2
Fadhillah, F., & Haryanti, I. (2021). Analisis Pengaruh Fasilitas dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada PT. Pelabuhan Indonesia (Pelindo) III Cabang Bima. At-Tamwil: Kajian Ekonomi Syariah, 3(2), 125–139.
Fauzi, A., Sarlo, K., Kenny, K., Hutagaol, J., & Samvara, M. A. (2019). Pengaruh Promosi dan Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Konsumen pada Pembelian Tiket Pesawat Garuda pada PT. Hamsa Tour and Travel. Jesya (Jurnal Ekonomi & Ekonomi Syariah), 2(2), 278–391. https://doi.org/10.36778/jesya.v2i2.112
Gery, M. H. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Lokasi Dan Promosi Terhadap Kepuasan Konsumen the Aliga Hotel Padang. Menara Ilmu, 12(9), 92–102.

Gofur, A. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (Jrmb) Fakultas Ekonomi Uniat, 4(1), 37–44.
Gozali, H. (2021). Pengaruh Persepsi Harga, Promosi Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Pembelian Merchandise K-Pop Melalui E-COMMERCE (Studi Pada Penggemar Korean Pop (K-Pop) Di KLOSS Surabaya). Doctoral Dissertation, Universitas 17 Agustus 1945 Surabaya.
Haryoko, U. B., Delimah Pasaribu, V. L., & Ardiyansyah, A. (2020). Pengaruh Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Firman Dekorasi (Wedding Organizer). Point, 2(1). https://doi.org/10.46918/point.v2i1.566
Hidayat, A. T. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Lokasi, dan fasilitas terhadap Kepuasan Pelanggan pada SPBU 44.552.08 Kalisalak kecamatan Tonjong Kabupaten Brebes. Universitas Muhammadiyah Purwokerto.
Ibrahim, M., & Thawil, S. M. (2019). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 4(1), 175–182. https://doi.org/10.36226/jrmb.v4i1.251
Krisdayanto, iqbal, Haryono, A. T., & Gagah, E. (2018). Analisis Pengaruh Harga, Kualitas Pelayanan, Fasilitas, dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen di I Café Lina.
Nabilah, S., Lubis, A., & Tarigan, E. D. S. (2020). Pengaruh Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen pada Aroma Bakery dan Cake Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 1(1), 181–190. http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/10966
Pantilu, D., Koleangan, R. A. M., & Roring, F. (2018). The Effect of Service Quality, Price and Facilities on Customer Satisfaction in Bendito Kawasan Megamas Manado. Pengaruh Kualitas Pelayanan, Harga Dan Fasilitas Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Warunk Bendito Kawasan Megamas Manado 3723 Jurnal EMBA, 6(4), 3723–3732.
Prihandoyo, C. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Jne Cabang Balikpapan. Jurnal GeoEkonomi, 10(1), 116–129. https://doi.org/10.36277/geoekonomi.v10i1.59
Sakti, B. J., & Mahfudz. (2018). PELANGGAN (Studi pada J&T Express Kota Semarang). Diponegoro Journal of Management, 7(4), 1–8. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr
Setiawan, A., Qomariah, N., & Hermawan, H. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Popolo Coffee. In Sains Manajemen Dan Bisnis Indonesia (Vol. 9, Issue 2). Desember Hal. http://jurnal.unmuhjember.ac.id/index.php/SMBI/article/view/2819/2206
Sondak, C., Tumbel, A., & Lintong, D. (2021). Analisis Pengaruh Promosi Penjualan Dan Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Di PT. Indogrosir Manado. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 9(2), 754–764.
Tias, R. S. (2020). Pengaruh Kualitas Lqayanan, Fasilitas dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Dapur Kopi By Lyly Lamongan. Doctoral Dissertation, Untag 1945 Surabaya.
Yulianto, W. (2020). Pengaruh Promosi Terhadap Kepuasan Pelanggan di Toko Aleea Shopid Kebumen. Journal of Business and Economics Research (JBE), 1(2), 168–172. https://ejurnal.seminar-id.com/index.php/jbe/article/view/244

Downloads

Published

2023-12-19